Att menssäkra var en no-brainer

Att menssäkra var en no-brainer

– Hej Anna! Vi hälsar er på Manifest Stockholm varmt välkomna till den allt växande skaran av menssäkrade verksamheter! Berätta lite om just er verksamhet.

Hej, tack snälla! Vi är en varumärkes- och kommunikationsbyrå som uteslutande jobbar med varumärken som driver en positiv förändring vi stolta kan stå bakom. Vi jobbar strategiskt, kreativt och förändringsdrivet. Gällande discipliner jobbar vi holistiskt, från varumärkesstrategi & visuell identitet till operativt utförande av kreativa kampanjer. Och har jävligt kul under tiden.

– Hur tog ni beslutet att menssäkra er?

Jag har alltid tänkt göra det så snart vi flyttat in i vårt egna kontor, men vi har suttit på kontorshotell som har gjort att beslutet inte har varit vårt på så sätt. Nu när vi har vår egen lokal var det en no-brainer. En försäkring för alla att det finns rätt skydd, varje gång det behövs, för alla som behöver. Vi alla på kontoret är eniga i att det är så sjukt men trots att man har haft mens länge, vissa av oss närmar oss 20 år, så glömmer man likt förbannat att ta med mensskydd när man går på toaletten. Det är en sån fördel när det finns, helt otroligt. 

– Var kommer menssäkringen att finnas?

Vi har beställt så att det ska finnas på alla våra badrum på vårt nya kontor med frekvent påfyllning.

– Varför tycker ni att det är viktigt för verksamheter i er bransch att menssäkra?


Jag skulle hävda att det är ett bra initiativ för alla verksamheter som har möjlighet, oavsett bransch. Det är ett ofrivilligt ekonomiskt påslag, alltså en socioekonomisk fråga och inte minst hygienfråga för runda slängar 50% av befolkningen som påverkar vardagen i allra största grad. Så länge inte stödet kommer någon annanstans ifrån så tycker jag att det är positivt att privata aktörer som har möjlighet går in och visar ledarskap, som med (tyvärr) många andra frågor. 

Tack Anna och Manifest för att ni är med och menssäkrar Sverige!

Offert Shop