Det är en självklarhet att erbjuda mensskydd – Oh My Interactive Menssäkrar!

Det är en självklarhet att erbjuda mensskydd – Oh My Interactive Menssäkrar!

1. Hej Frida Ågren, Team Leader på Oh My interactive. Ni gör så mycket olika spännande saker, kan ni berättar kort om er verksamhet?
Oh My är en fullservicebyrå som sträcker sig från Halmstad i söder till Luleå i norr med ca 100 medarbetare. Vi är en brokig skara av designers, utvecklare, copywriters, projektledare, strateger, affärsutvecklare, ux-experter och event-producenter som kan ta ett helhetsgrepp om våra kunders kommunikation. När vi grundades för över tio år sedan satte vi det optimistiska målet att bli Sveriges schysstaste arbetsplats – ett mål som numera känns mer realistiskt än optimistiskt. Vi strävar varje dag efter att vara schyssta, och vi vill att det ska märkas i alla led.

Företaget Menssäkrad är sprunget ur vår aktivism, berätta om ett case i er portfölj som man blir inspirerad av?
Dessvärre så präglas kommunikationsbranschen fortfarande av rätt kassa villkor och att kollektivavtal finns på arbetsplatser är oftare undantag än självklarhet. Jag vill lyfta därför lyfta ett internt case som började med att vi ville formulera och berätta om de förmåner vi haft länge på ett bättre och tydligare sätt – och därtill också addera några fler. Medarbetarna fick vara med och tycka till och vi tog fram “Det Uppgraderade kollektivavtalet” https://kollektivavtalet.ohmy.co/. Där finns alla förmåner vi har i kollektivavtalet idag, med tillägg som betald terapi och betalda MVC- och BVC-besök. Vi har även adderat delar som gynnar våra leverantörer och partners, som expressbetalning för frilansare. Vi hoppas få fler i vår bransch att ta efter och förstå att schyssta villkor också skapar en långsiktig lönsamhet.

Nu menssäkrar ni med tre prenumerationer. Varför tycker Oh My att menssäkerhet är viktigt?
Innan vi fick upp ögonen för Menssäkrad så har vi alltid haft mensskydd på våra arbetsplatser. Men de har legat undanstoppade i någon låda på toaletten. Att mens fortfarande är någonting som man “gömmer undan” trots att hälften av världens befolkning har det känns orimligt. Därför var det en självklarhet för oss att börja använda oss av Menssäkrad på våra norra kontor.

Prenumeration Shop